Accedeixi a tota la informació mercantil oficial des d'Informa de manera ràpida i senzilla.Estalviï temps i eviti tràmits.
Entri i descobreixi-ho.
El registre mercantil és una institució oficial, el paper de la qual és atorgar publicitat dels qui intervenen en el tràfic mercantil, els quals poden ser persones jurídiques o persones físiques, mitjançant el registre dels actes realitzats per les societats mercantils.
Al Registre Mercantil es registren els actes realitzats per les empreses, entre d'altres, la constitució de la societat, ampliacions o reduccions de capital, modificacions d'estatuts, canvis en la forma de la societat o el dipòsit dels comptes anuals.
Aquest registre està format pels Registres Mercantils territorials i pel Registre Mercantil Central.
Disposa de diferents oficines públiques que es troben a càrrec de diferents registradors mercantils i, a més, pot accedir a la seva informació en línia a través d'empreses com Informa D&B.
Des d'INFORMA pot realitzar els principals tràmits del Registre Mercantil de forma ràpida i senzilla.
Els comptes anuals reflecteixen la situació financera i patrimonial d'una societat i les societats obligades a inscriure's al Registre Mercantil tenen l'obligació de presentar-los anualment.
El dipòsit de comptes és el document que permet obtenir una còpia dels comptes anuals que hagin estat presentats per la societat objecte de la consulta.
Un dipòsit de comptes està format per:
La nota simple és un document, sense valor legal, que inclou la informació mercantil de la societat.
La nota simple inclou la següent informació:
Des d'INFORMA podrà obtenir una nota registral (fotocòpia detallada de l'original del registre) de qualsevol inscripció realitzada per una societat des de la seva constitucióución.
Mitjançant aquest servei, INFORMA l'ajuda a obtenir el certificat necessari per poder inscriure una nova societat amb el nom escollit al Registre Mercantil Central.
Es poden sol·licitar fins a tres noms per ordre de preferència i el primer que resulti susceptible de ser reservat rebrà la certificació.
Aquesta certificació reserva la nova denominació social durant 15 mesos. En cas de voler constituir la societat, la certificació no té validesa davant notari un cop transcorreguts més de dos mesos des de la seva sol·licitud al Registre Mercantil Central.
Des d'Informa l'ajudem a renovar una certificació de denominació social.
El Registre Mercantil està format pels Registres Mercantils territorials i pel Registre Mercantil Central.
Hi ha Registres Mercantils territorials a totes les capitals de província i la seva competència s'estén al territori de la província: Registre Mercantil de Madrid, Registre Mercantil de Barcelona, Registre Mercantil de Sevilla, Registre Mercantil de València, Registre Mercantil de Biscaia, etc.
També s'estén a algunes ciutats: Registre Mercantil de Ceuta, Registre Mercantil de Melilla, etc.
Des d'INFORMA podrà fer la sol·licitud del tràmit que necessiti a qualsevol dels registres mercantils d'Espanya.
La informació del Registre Mercantil obtinguda a través d'Informa D&B és informació actualitzada i real, amb l'avantatge de que pot obtenir-la en línia i amb menys tràmits. Com que la informació prové directament del Registre Mercantil, es pot considerar informació empresarial oficial. Pot consultar els documents oficials relacionats com la nota simple, els dipòsits de comptes o realitzar la sol·licitud d'una denominació social.
El Registre Mercantil és important perquè la informació registrada en aquest, la qual es troba disponible públicament, permet que la informació de les empreses inscrites sigui accessible per a tercers, que tenen un interès concret en aquestes empreses, com els seus proveïdors, clients, bancs o qualsevol altre. Aquesta informació atorga seguretat i ajuda a les empreses i empresaris a prendre millors decisions comercials. Així mateix, l'accés àgil i en línia a la informació del Registre Mercantil facilita les gestions associades a aquest.
El Registre Mercantil Central, amb seu a Madrid, recull totes les dades dels registres realitzats a tots les Registres territorials.
Les seves funcions principals són:
Al Registre de la Propietat s'inscriuen els actes i contractes relatius al domini i drets reals sobre bens immobles i al Registre Mercantil s'inscriuen els actes relacionats amb les societats mercantils.
No perdi el temps amb el registre, INFORMA fa tots el tràmits per vostè.
Li mostrem com funciona