Descobreixi més
Pujar

Textos legals

Textos legals

Posem a la seva disposició els documents següents:

Si teniu algun dubte o desitgeu rebre més informació, recordeu que podeu contactar amb el nostre Servei d'Atenció al Client al 900 176 076, a clientes@informa.es, al Xat Online del nostre lloc web o a través de la nostra pàgina de contacte.


Avís legal

En compliment amb el deure d'informació recollit a l'article 10 de la Llei 34/2002, de l'11 de juliol, de serveis de la societat de la informació i de comerç electrònic, a continuació es reflecteixen les dades següents:

Aquest lloc web és titularitat de:

Raó Social: INFORMA D&B, S.A.U. (S.M.E.), d'ara endavant INFORMA.

NIF: A80192727.

Domicili social: Avenida de Europa 19, 28108 Alcobendas (Madrid), Espanya.

Telèfon: 900 176 076.

Inscrita al Registre Mercantil de Madrid, Tom 15.463, Folio 196, Secció 8, Full M-39383.

Correu electrònic: clientes@informa.es.


Condicions d'ús

L'accés a les pàgines web d'INFORMA D&B, S.A.U. (S.M.E.) (d'ara endavant, l'EMPRESA) implica l'acceptació de les condicions següents:

1. Condicions.

L'accés i navegació en aquest lloc web implica acceptar i conèixer les seves advertències legals, condicions i termes d'ús. El fet d'accedir-hi no implica l'establiment de cap tipus de relació comercial entre l'EMPRESA i l'usuari.

Els continguts i serveis d'aquest web van dirigits únicament a aquelles persones que no tenen cap restricció jurisdiccional o legal per accedir-hi.

Les presents condicions i/o les dels diferents productes i serveis podran ser modificades per l'EMPRESA quan ho consideri oportú. No obstant això, es notificaran adequadament, i seran vàlides des de la seva publicació al web.

2. Serveis.

L'EMPRESA ofereix a través dels seus llocs web productes i serveis als usuaris, els quals estaran sotmesos a les condicions d'aquesta web, i a les que resultin d'aplicació per a cadascun dels productes i serveis, els quals haurà de conèixer i acceptar, però en cap cas, i excepte manifestació en contra, eximiran del compliment de les presents condicions.

3. Continguts.

Els continguts que s'ofereixen a través del web són titularitat de L'EMPRESA o bé està autoritzada per a la seva distribució i es troben actualitzats, i l'EMPRESA realitzarà els màxims esforços per evitar errors en els seus continguts.

L'EMPRESA no es responsabilitza dels errors dels continguts subministrats per tercers que puguin aparèixer al seu WEB. Així mateix l'EMPRESA es reserva el dret de modificar els continguts del web en qualsevol moment.

L'EMPRESA no és responsable de les transmissions d'informació entre usuaris o a través d'aquest lloc web. La responsabilitat de les manifestacions realitzades pels usuaris és exclusiva dels qui les realitzen. Queda prohibida qualsevol comunicació o transmissió de continguts que infringeixi els drets propietat de tercers i el contingut de la qual sigui amenaçador, obscè, difamatori, pornogràfic, xenòfob, o que atempti contra la dignitat de la persona o els drets dels menors, la legalitat vigent o qualsevol conducta que inciti o constitueixi la realització d'un delicte penal.

Així mateix, queda prohibida la inclusió i comunicació de continguts, per part dels usuaris, que siguin falsos o inexactes i que indueixin o puguin induir a error a la resta d'usuaris o al personal de L'EMPRESA, en particular els continguts que es trobin protegits per qualssevol drets de propietat intel·lectual o industrial, que pertanyin a terceres persones, quan no comptin amb l'autorització del titular dels drets, menyscabin o desprestigiïn la fama o crèdit de L'EMPRESA, siguin considerats com un cas de publicitat il·lícita, enganyosa o deslleial i/o incorporin virus o qualsevol altre element electrònic que pogués danyar o impedir el funcionament del lloc web, de la xarxa, equips informàtics de l'EMPRESA o tercers i/o l'accés al portal de la resta d'usuaris.

L'EMPRESA es reserva el dret de prohibir l'accés a aquest lloc web de qualsevol usuari que realitzi qualsevol de les conductes indicades al paràgraf anterior.

L'EMPRESA ofereix enllaços, directament o indirectament, a altres llocs web, amb una finalitat merament informativa, no constituint en cap cas una invitació a la contractació de productes o serveis que s'ofereixin al lloc web de destí. En cas que L'EMPRESA tingui coneixement efectiu que l'activitat o la informació a la qual es remet des d'aquests enllaços és il·lícita, constitutiva de delicte o pot lesionar béns o drets d'un tercer susceptibles d'indemnització, actuarà amb la diligència necessària per suprimir o inutilitzar l'enllaç corresponent el més aviat possible.

4. Limitació de Responsabilitat.

L'EMPRESA no es responsabilitzarà del mal ús que els usuaris puguin realitzar del seu web, ni dels virus o altres elements que puguin existir i causar danys als sistemes informàtics, als documents electrònics o als fitxers dels usuaris del seu web o del web de tercers.

Així mateix, L'EMPRESA no és responsable ni es responsabilitza del contingut dels llocs web als quals enllaça des de la seva pàgina web, ni dels productes i serveis que s'ofereixin en aquests llocs web.

5. Propietat Intel·lectual i Industrial.

Aquest lloc web, els textos, sons, marques, software i altres continguts que hi apareixen inclosos són propietat de L'EMPRESA i es troben protegits per la legislació vigent en matèria de propietat intel·lectual. L'accés al web no suposa l'adquisició de cap dret sobre els mateixos per part dels usuaris, i es prohibeix expressament la seva modificació, còpia, comercialització reproducció, descàrrega, transmissió o distribució.

L'usuari podrà fer ús dels continguts que puguin ser descarregats en el seu terminal únicament per al seu ús privat.

Les marques o signes distintius que apareixen al web són titularitat de L'EMPRESA o de terceres empreses i se'n prohibeix expressament l'ús per a qualsevol finalitat.

6. Navegació i Seguretat.

La navegació per les pàgines dels nostres llocs web es pot realitzar de forma totalment anònima i els nostres servidors web només conserven una sèrie de dades públiques i de lliure accés amb fins estrictament estadístics. Aquestes dades són el nom de domini o adreça IP del proveïdor d'accés a Internet amb el qual accedeix l'usuari, la data i hora d'accés al nostre web i l'adreça d'Internet des de la qual va partir l'hipervincle que dirigeix al nostre web.

Galetes: de vegades és possible que l'empresa utilitzi una tecnologia anomenada |galetes| per tal de proporcionar una sèrie de continguts i/o serveis de manera personalitzada. Una |galeta| és un petit element de dades que un lloc web pot enviar al programa de navegació web de l'usuari. Al seu torn, aquest element pot emmagatzemar-se al disc dur de l'ordinador de l'usuari per reconèixer-lo quan torni al nostre lloc web. En qualsevol cas, sempre hi ha la possibilitat que l'usuari especifiqui, en les preferències del seu programa de navegació, que desitja rebre un avís abans d'acceptar qualsevol |galeta|. Les dades que seran emmagatzemades en cada galeta són la data i hora de l'última vegada que l'usuari va visitar el nostre web, el disseny de continguts que l'usuari va escollir en la seva primera visita al nostre web i els elements de seguretat que intervenen en el control d'accés a les àrees restringides.

Així mateix li informem que L'EMPRESA realitzarà els màxims esforços per garantir la navegació a través del seu web, i adverteix que aquest ha estat dissenyat per ser compatible amb el navegador Microsoft Internet Explorer 10.X i no es fa responsable dels perjudicis que poguessin patir els usuaris per l'ús de versions de navegadors diferents de les que han estat utilitzades per al disseny d'aquesta web.

7. Legislació i Jurisdicció

Aquestes Condicions Generals es regeixen per la llei espanyola. Les parts es sotmeten, a la seva elecció, per a la resolució dels conflictes i amb renúncia a qualsevol altre fur, als jutjats i tribunals del domicili de l'usuari.

La nostra entitat està adherida a Confianza Online (Associació sense ànim de lucre), inscrita al Registre Nacional d'Associacions Grup 1, Secció 1, número nacional 594400, CIF G85804011, Carrera de San Jerónimo, 18, 4º 1, 28014 Madrid (Espanya). Per obtenir més informació: www.confianzaonline.es.

Així mateix, informem que, com a entitat adherida i en els termes del seu Codi, Confiança Online serà competent per a la resolució alternativa d'eventuals controvèrsies en matèria de publicitat digital i protecció de dades relacionada amb aquest àmbit. (https://www.confianzaonline.es/como-reclamar)


Política de privacitat per a clients i clients potencials

(25/05/2021)

A. Introducció

INFORMA, gràcies a les seves marques comercials Informa, eInforma i DBK, és líder nacional en el subministrament d'informació comercial, financera, sectorial i de màrqueting.

Des de la seva creació el 1992, recopila informació per oferir als seus clients productes i serveis que els ajudin a prendre decisions tan informades com sigui possible.

A continuació, trobareu informació sobre com tracta INFORMA les vostres dades personals.

B. Qui és el responsable del tractament de les seves dades personals?

INFORMA D&B, S.A.U. (S.M.E.), amb NIF A80192727 i domicili social a Avenida de Europa 19, 28108 Alcobendas (Madrid), España, d'ara endavant, INFORMA.

INFORMA està registrada al Registre Mercantil de Madrid, tom 15.463, Foli, 196, secció 8, full M-39.383.

Dades de contacte:

Marca Correu electrònic Teléfono
Informa clientes@informa.es 900 176 076
eInforma clientes@einforma.com 900 10 30 20


També pot contactar amb el Delegat de Protecció de Dades d'INFORMA a través del correu electrònic: dpo@informa.es.

C. Quines dades personals tracta INFORMA i d'on procedeixen?

- Dades facilitades directament per la persona interessada o per una altra persona de la companyia on la primera presta els seus serveis:

En aquest cas, la informació es pot obtenir (i) a través de targetes de visita, (ii) en emplenar un formulari de la WEB d'INFORMA o (iii) en facilitar la informació necessària perquè INFORMA presti els seus serveis. Les dades personals tractades en cada cas són:

  • • Per atendre les vostres consultes, tramitar una alta als nostres butlletins informatius (o altres formularis disponibles als llocs web d'INFORMA) o accedir a la base de dades d'INFORMA, els usuaris han d'omplir els camps següents: nom i cognoms, correu electrònic corporatiu, telèfon corporatiu i NIF. Així mateix, en determinats formularis web, INFORMA recorre a un tercer que genera una prova del consentiment donat per l'usuari. En aquests casos, i només per tal de generar aquesta prova, INFORMA obté la seva empremta digital (conjunt de dades extretes del terminal de l'usuari que permeten individualitzar de forma unívoca el terminal en qüestió).

  • • Per poder prestar servei als clients se sol·liciten les dades següents:
  • - Si el client és una persona jurídica, el nom i cognoms d'una persona de contacte, el seu càrrec a l'empresa, el correu electrònic i telèfon corporatius.

    - Si el client és un empresari individual, addicionalment haurà de proporcionar el seu NIF, adreça postal i dades bancàries.

- Dades obtingudes de manera automatitzada a través de galetes:

De la mateixa manera, INFORMA obté dades de forma automatitzada sobre la navegació i l'ús dels usuaris en accedir a la plataforma d'INFORMA, els seus comptes a les xarxes socials o els seus correus electrònics o SMS a través de galetes o dispositius d'emmagatzematge i recuperació de dades.

En aquests casos, la informació obtinguda fa referència a dades de context com, per exemple, la versió del navegador, l'adreça IP des de la qual es connecta, l'hora d'obertura dels correus electrònics, les pàgines o les seccions de la plataforma visitada o el terminal des del qual es connecta.

Per obtenir més informació sobre aquest tractament o per accedir al Panell de Gestió de consentiments, que us permetrà gestionar les galetes de la nostra WEB, podeu consultar la nostra Política de Galetes.

- Dades obtingudes de xarxes socials:

INFORMA té accés als perfils socials de les persones o entitats que decideixen seguir l'empresa a les xarxes socials, de manera que accedeix a la informació disponible segons el nivell de privacitat que cada usuari hagi configurat a cada xarxa. Per exemple, si la seva adreça de correu electrònic no és pública, INFORMA no la podrà veure.

INFORMA es limita a interaccionar amb els seus seguidors mitjançant la publicació de notícies sobre la seva activitat o responent a missatges i mencions als comentaris.

Si desitgeu controlar la informació que INFORMA obté automàticament de xarxes socials, podeu fer-ho a través de les opcions del vostre perfil a cadascuna de les xarxes socials on teniu un compte. Per fer-ho, haureu d'iniciar sessió a la xarxa social en qüestió i gestionar des del vostre perfil d'usuari la informació que permet que la xarxa faci pública i a qui la mostra.

- Dades obtingudes de fonts públiques:

Com ara les dades de contacte dels representants d'institucions públiques o privades.

INFORMA no recopila dades considerades especialment sensibles pel Reglament General de Protecció de Dades (RGDP), com ara: raça o origen ètnic, opinions polítiques o creences religioses o filosòfiques, participació en sindicats, salut, activitat sexual o orientació sexual, dades biomètriques o genètiques.

És responsabilitat dels interessats que les dades aportades siguin vertaderes, exactes, completes, actualitzades i només ells seran responsables de qualsevol dany o perjudici, directe o indirecte, que pogués ocasionar-se com a conseqüència de l'incompliment d'aquesta obligació.

En el cas que les dades aportades per un usuari pertanyin a un tercer diferent de qui facilita les dades, l'usuari haurà d'informar al tercer dels aspectes continguts en aquesta Política de Privacitat i obtenir la seva autorització per facilitar les seves dades a INFORMA.

D. Per què i per a què tractem les vostres dades personals?

Les dades personals s'obtenen exclusivament per a les finalitats indicades a la present Política de Privacitat, fonamentades en les bases legitimadores següents:

I. Execució del contracte de serveis amb INFORMA o aplicació de mesures precontractuals:

a. Tramitar la sol·licitud de registre d'usuaris al lloc web per tal d'activar la seva subscripció, per la qual cosa caldrà verificar la seva identitat.

b. Prestar el servei sol·licitat, així com realitzar la facturació i el cobrament pertinents i gestionar, mantenir i controlar la relació contractual amb els clients, a més de resoldre possibles dubtes.

Les dades personals sol·licitades per a aquestes finalitats són les necessàries per atendre la vostra sol·licitud o per formalitzar i gestionar l'acord de prestació de serveis i, per tant, és obligatori proporcionar-los ja que, si no se subministren les dades, INFORMA no podrà atendre adequadament la vostra sol·licitud o respondre els vostres dubtes, activar-vos la subscripció, formalitzar la relació contractual, ni prestar-vos o gestionar adequadament el servei.

II. Interessos legítims d'INFORMA:

a. En el cas de clients, INFORMA podrà realitzar accions o comunicacions comercials i/o publicitàries, per qualsevol mitjà, fins i tot mitjançant comunicacions electròniques o equivalents, relacionades amb productes o serveis similars als contractats, d'acord amb l'article 21 de la Llei 34/2002, de l'11 de juliol, de Serveis de la Societat de la Informació i de comerç electrònic (LSSI).

A més, INFORMA també podrà contactar amb la persona jurídica a través d’una persona de contacte, només per tal d'actualitzar la informació que hi ha a la seva Base de Dades d'informació comercial, financera i de màrqueting sobre aquesta persona jurídica.

b. INFORMA podrà tractar dades de contacte de persones físiques que prestin serveis en una persona jurídica (mantenint-hi una relació) i d'empresaris individuals (sempre que hi facin referència en aquesta condició). Només es tractaran les dades necessàries per a la seva localització professional.

c. INFORMA, com a administradora i titular del blog EmpresaActual, podrà tractar les dades que hi aporteu únicament per a la correcta gestió de les publicacions i/o comentaris que s'hi facin

És possible oposar-se a aquests tractaments, basats en l'interès legítim d'INFORMA, tot seguint les indicacions recollides a l'apartat G “Drets dels interessats” d’aquesta Política de Privacitat. No obstant això, si desitgeu oposar-vos a la recepció de comunicacions comercials per correu electrònic, recordeu que podeu fer-ho seleccionant l’opció donar-se de baixa, al peu de qualsevol de les comunicacions electròniques d’INFORMA.

III. Consentiment:

a. Per a l'enviament d'informació i publicitat sobre productes i serveis d'INFORMA, a través de qualsevol mitjà, fins i tot comunicacions electròniques o equivalents.

b. Per rebre informació i publicitat de productes i serveis d'altres empreses del grup CESCE o tercers, a través de qualsevol mitjà, fins i tot comunicacions electròniques o equivalents.

c. Per cedir les vostres dades a tercers, tal com s'especifica a les condicions recollides a l'apartat “Amb qui comparteix INFORMA aquesta informació?".

El consentiment atorgat pels apoderats o autoritzats per a les finalitats esmentades, a efectes de l'article 21 de la LSSI, s'entendrà com donat tant en el vostre nom com en el de l'entitat jurídica a la qual representen.

Si no autoritzeu el tractament de les vostres dades personals per a les finalitats esmentades, no afectarà al manteniment o compliment de la relació contractual que pugueu mantenir amb INFORMA.

IV. Compliment d'una obligació legal

Facilitar a l'interessat l'exercici dels seus drets en virtut dels articles 15 a 22 de l'RGPD i donar curs a la sol·licitud rebuda en el termini d'un mes conforme a l'establert a l'RGDP, la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD) i qualsevol altra legislació aplicable en matèria de protecció de dades.

E. Amb qui comparteix INFORMA aquesta informació?

INFORMA comparteix la seva informació amb:

  • Proveïdors de serveis contractats per INFORMA (encarregats del tractament). Com, per exemple: el servei de hosting o els assessors jurídics. INFORMA exigeix contractualment a tots els encarregats del tractament que només facin servir les dades personals facilitades per a la finalitat prevista al contracte, que apliquin determinades mesures de seguretat i que, un cop finalitzat, les retornin o les destrueixin.
  • Proveïdors de serveis contractats per INFORMA (encarregats del tractament) ubicats fora de l'Espai Econòmic Europeu, la qual cosa implica la realització de Transferències Internacionals de Dades (TID). En aquests casos, INFORMA exigeix que aquests destinataris compleixin les mesures dissenyades per protegir les dades personals i per això es basa en mecanismes aprovats per la UE que permeten aquestes transferències.
  • D'altra banda, INFORMA només comunicarà les seves dades personals a tercers en cas que:
    • - Es tracti de la companyia on presteu els vostres serveis. En aquest cas, INFORMA podreu comunicar les dades facilitades juntament amb el consum que realitzeu dels serveis/productes d'INFORMA, per tal de facilitar a la companyia esmentada la gestió i el manteniment de la relació contractual amb INFORMA, així com la prevenció del frau.

      - Manifesteu a INFORMA el vostre interès en la contractació d'assegurances de crèdit o altres productes dirigits a la gestió del risc de crèdit oferts per la matriu d'INFORMA, COMPAÑÍA ESPAÑOLA DE SEGUROS DE CRÉDITO A LA EXPORTACIÓN, S.A. CÍA DE SEGUROS Y REASEGUROS (SME), d'ara endavant CESCE. Només en aquest cas es comunicarien les vostres dades a CESCE, asseguradora de la qual INFORMA n'és agent exclusiu.

      - Manifesteu a INFORMA el vostre interès en la contractació de productes o serveis dels nostres partners. Només en aquest cas es comunicarien les vostres dades per a la prestació del producte o servei.

      - Agència Tributària, jutges i tribunals, etc., per obligació legal.

F. Conservació de dades

Les dades personals, facilitades a través de formularis de contacte, seran conservades per INFORMA durant un termini màxim de 6 mesos, tret que ens indiqueu el vostre desig de rebre comunicacions comercials, cas en què es conservaran mentre no us hi oposeu o revoqueu el vostre consentiment.

Si sou clients d'INFORMA, les vostres dades personals es conservaran mentre la relació contractual segueixi vigent. Si treballeu per a una persona jurídica client, INFORMA conservarà les vostres dades personals mentre la persona jurídica no us doni de baixa i, en tot cas, mentre duri la relació contractual mantinguda entre INFORMA i la companyia on presteu servei. En tots dos casos, un cop finalitzat el contracte, INFORMA mantindrà les vostres dades personals bloquejades durant els terminis de prescripció legal (generalment, 6 anys segons la normativa del Codi de Comerç). Transcorreguts aquests terminis de prescripció, les vostres dades seran destruïdes.

G. Drets dels interessats

Teniu dret a sol·licitar confirmació sobre si INFORMA està tractant les vostres dades personals i, si és així, a accedir-hi També té dret a sol·licitar la portabilitat de les vostres dades personals.

Si alguna de les vostres dades personals és inexacta o incompleta, n'heu de sol·licitar la rectificació.

Teniu dret a oposar-vos al tractament de les vostres dades i/o a sol·licitar-ne la supresió.

Podreu sol·licitar la limitació del tractament de les vostres dades en els supòsits següents:  

  • Mentre es comprova la impugnació de l'exactitud de les vostres dades.
  • Si el tractament fos il·lícit, però us oposéssiu a la supressió de les vostres dades.
  • Quan INFORMA no necessiti les vostres dades, però les necessiteu per a l'exercici o la defensa de reclamacions.
  • Quan us hàgiu oposat al tractament de les vostres dades per al compliment d'una missió en interès públic o per a la satisfacció d'un interès legítim, mentre es verifica si els motius legítims per al tractament prevalen sobre els seus.  

A més, podeu revocar el consentiment donat en qualsevol moment.

Per a la correcta atenció dels vostres drets, INFORMA us podrà demanar informació addicional necessària per confirmar la vostra identitat, en cas de tenir dubtes raonables sobre aquesta, així com que identifiqueu l’empresa a la qual figuren vinculades les vostres dades, si fos el cas. Els canals de comunicació a la vostra disposició són:

  • Carta: INFORMA D&B S.A.U. (S.M.E.), Avenida de Europa 19, 28108 Alcobendas (Madrid), Espanya. Att. “Protección de Datos”.

  • Correu electrònic: clientes@informa.es o clientes@einforma,com, indicant a l'assumpte "Protecció de dades".

  • Si considereu que INFORMA no ha tractat les vostres dades personals d'acord amb la normativa aplicable en matèria de protecció de dades, entre altres qüestions, podeu contactar amb el Delegat de Protecció de Dades a l'adreça dpo@informa.es – Assumpte: Reclamació Protecció de Dades.  

    Així mateix, quan ho considereu oportú podeu dirigir-vos a l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, situada al carrer Jorge Juan, 6, 28001, Madrid (www.aepd.es), davant la qual podreu presentar una reclamació.

    H. Actualització de la política de privacitat

    INFORMA s'esforça per millorar contínuament els seus serveis, processos i la protecció dels drets dels interessats. Per aquesta raó s'anirà actualitzant aquesta política de privacitat periòdicament. Us aconsellem que la consulteu de forma regular.

    De part de l'equip d'INFORMA us agraïm el temps dedicat a llegir aquesta Política de Privacitat.


    Política de privacitat per a persones físiques de la base de dades

    (19/04/2024)

    A. Introducció

    INFORMA és líder nacional en el subministrament d'informació comercial, financera, sectorial i de màrqueting. Des de la seva creació el 1992, INFORMA recopila informació per oferir als seus clients productes i serveis que els ajudin a prendre decisions el més informades possible.

    Part d'aquesta informació podria classificar-se com “dades personals” segons el Reglament General de Protecció de Dades (RGPD), ja que està relacionada amb persones físiques en qualitat d'autònoms, administradors, directius, etc. (d'ara endavant, “els interessats”).

    Per aquest motiu, a través de la informació inclosa en aquesta Política de Privacitat, publicada al nostre lloc WEB, informem als interessats sobre el tractament de les seves dades personals d'àmbit professional en compliment de l'article 14 del RGPD.

    B. Qui és el responsable del tractament de les vostres dades personals?

    INFORMA D&B, S.A.U. (S.M.E.), amb NIF A80192727 i domicili social a Avenida de Europa 19, 28108 Alcobendas (Madrid), España, d'ara endavant, INFORMA.

    INFORMA està registrada al Registre Mercantil de Madrid, tom 15.463, Foli, 196, secció 8, full M-39.383. E-mail: clientes@informa.es. Telèfon: 900 176 076. Contacte del Delegat de Protecció de Dades: dpo@informa.es

    C. Quina informació recopilem?

    A INFORMA tractem informació de persones físiques vinculades amb empreses, o en la seva condició d'empresaris individuals. Per això, els nostres productes poden contenir dades identificatives o d'administradors, directius, accionistes o autònoms, que sempre estaran lligats a l'exercici de la seva activitat professional o empresarial. A tall d'exemple, s'inclou:

    · Informació de persones de contacte en empreses (nom, cognoms, càrrec) o d'autònoms (els anteriors més el NIF, l'adreça professional, el número de telèfon, el número de fax, l'adreça de correu electrònic, els noms de domini o la data d'inici d'activitat).

    · Informació sobre la gestió de les empreses: com ara el titular real, els accionistes (en ambdós casos: nom, cognoms i percentatge de participació a l'empresa), administradors, consellers i directius (càrrec i nom i cognoms).

    · Informació concursal

    · Informació sobre subvencions i licitacions públiques.

    · Informació rellevant detectada en mitjans de comunicació.

    INFORMA no recopila dades considerades especialment sensibles pel RGDP, com ara: raça o origen ètnic, opinions polítiques o creences religioses o filosòfiques, participació en sindicats, salut, activitat sexual o orientació sexual, dades biomètriques o genètiques.

    D. Amb quina finalitat i amb quina base legitimadora tractem les seves dades personals?

    Les dades personals s'obtindran exclusivament per a les finalitats indicades a la present Política de Privacitat, fonamentades en les bases legitimadores següents:

    i. Interessos legítims d'INFORMA:

    a. Permetre a les empreses entaular relacions comercials, gestionar els seus riscos financers, protegir-se del frau, conèixer les empreses amb les quals fan negocis, complir obligacions legals i de compliance i, en general, assolir una millor comprensió de les empreses, sectors i mercats. També comercialitzem la nostra informació de contacte comercial a venedors autoritzats o organitzacions amb finalitats de màrqueting i de gestió de la informació. En aquest sentit, s'ha de tenir en compte que la legislació mercantil estableix un deure de publicitat per garantir la seguretat jurídica en el trànsit mercantil. Per això, l'interès legítim d'INFORMA es basa en el subministrament d'informació comercial, que contribueix de forma efectiva a mantenir la seguretat jurídica a la qual fa referència la normativa mercantil.

    b. Utilitzem la informació obtinguda per crear puntuacions i ràtings per a empreses i autònoms. En el cas dels autònoms, s'utilitza únicament informació relacionada amb la seva activitat empresarial per a la seva elaboració. Recorrem a models de puntuació i algoritmes molt desenvolupats que es basen en situacions adverses, previsions econòmiques i circumstàncies prèvies similars per produir un score o puntuació. Guiem els nostres clients perquè sàpiguen com interpretar i utilitzar les nostres puntuacions. No prenem decisions sobre cap organització; no tenim llistes negres i no diem als nostres clients si comerciar o no amb una empresa.

    ii. Consentimient exprés:

    Per aquells casos en què un interessat sol·licita la inclusió d'informació sobre la seva activitat professional a la nostra base de dades.

    E. D'on obtenim la informació?

    Des dels seus inicis, la base de dades d'INFORMA s'ha alimentat de diverses fonts d'informació, públiques i privades, com ara: el Butlletí Oficial del Registre Mercantil, Dipòsits de Comptes Oficials, BOE (Butlletí Oficial de l'Estat), Butlletins Oficials Provincials i de Comunitats Autònomes, taulers edictals, organismes supervisors o reguladors (com la CNMV o el Banc d'Espanya), premsa nacional i regional, investigacions ad hoc, publicacions diverses, proveïdors d'informació o socis de la Worldwide Network de Dun & Bradstreet o a sol·licitud de l'interessat.

    En el cas d'autònoms, la font principal d'informació és el darrer cens públic d'empresaris individuals disponible, elaborat per les Cambres Oficials de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'acord amb la Llei 4/2014, d'1 d'abril, Bàsica de les Cambres Oficials de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació i facilitats per l'entitat CAMERDATA S.A.

    F. Amb qui compartim aquesta informació?

    Compartim informació comercial recopilada a la nostra base de dades (i que pot contenir dades personals) amb:

    1. Clients - amb els quals hem arribat a acords perquè comprin o accedeixin a la nostra informació comercial, financera, sectorial i de màrqueting. Advertint sempre que es tracta d'informació professional per ser tractada exclusivament en l'àmbit professional.

    2. Distribuïdors - cedim la informació de contacte d'empreses a venedors autoritzats i empreses de tercers amb finalitats comercials i de tractament de dades.

    3. Partners - socis de la Worldwide Network - proveïdors independents d'informació comercial a tot el món, amb els quals tenim acords comercials per oferir la millor cobertura de servei als nostres clients i, a la vegada, assolir una posició de lideratge a nivell internacional al sector de subministrament d'informació comercial - o Bureau van Dick.

    4. Proveïdors de serveis - com ara auditors o assessors. Exigim per contracte que només utilitzin les dades personals a les quals tinguin accés per a la finalitat prevista a l'acord i que, a la finalització del contracte, ens les retornin o les destrueixin.

    5. També podem revelar dades personals si:

    · INFORMA ha de complir amb alguna obligació legal, o algun tribunal, jutjat, autoritat administrativa o organisme governamental requereix que ho faci. Si el requeriment procedeix de fora de la UE, serà necessari que existeixi algun acord internacional en vigor (com un tractat d'assistència legal mútua), per complir-lo.

    · Fos necessari o apropiat per protegir el nostre lloc web, operacions comercials o drets legals, o si INFORMA es veiés immersa en una fusió o adquisició. (Si INFORMA fos adquirida per un tercer o vengués una part o tot el seu negoci, la informació obtinguda serà considerada un actiu que pot ser transferit).

    G. Transferències internacionals de dades

    Us informem que INFORMA pot transferir dades personals a destinataris ubicats fora de l'Espai Econòmic Europeu. En aquests casos, l'entitat exigeix que aquests destinataris compleixin les mesures dissenyades per protegir les dades personals i, per això, es basa en decisions d'adequació de la Comissió Europea, garanties adequades o altres mecanismes aprovats per la UE que permeten aquestes transferències.

    Podeu obtenir-ne més informació posant-vos en contacte amb el Delegat de Protecció de Dades (DPD) a l'adreça indicada al final de la clàusula B.

    H. Conservació de dades

    Les dades personals es conserven durant períodes de temps variables, depenent de la seva naturalesa i de la finalitat per a la qual van ser recollits. Conservem dades personals en funció dels períodes de prescripció mínims legals exigibles, que es revisen periòdicament. En cas que legalment s'estipuli un període màxim de retenció de la informació, es procedirà a esborrar-la un cop transcorregut aquest termini.

    I. Drets dels interessats

    Teniu dret a sol·licitar confirmació sobre si estem tractant les seves dades personals i, si és així, accedir-hi a o sol·licitar-ne la portabilitat.

    Si alguna de les vostres dades personals és inexacta, teniu el dret de sol·licitar-ne la rectificació. És molt important per a nosaltres que les vostres dades siguin correctes i estiguin actualitzades.

    Teniu dret a oposar-vos al tractament de les vostres dades i/o a sol·licitar-ne la supresió o la limitació del tractament. En formular la nostra resposta a la seva sol·licitud, ens comprometem a assegurar que els vostres interessos, drets fonamentals i llibertats es tenen en compte i es ponderen respecte al nostre interès legítim. També estudiarem si les vostres dades segueixen sent necessàries en relació amb la finalitat per a la qual són tractades.

    Per suposat, sempre tindrem en compte la vostra objecció a que facilitem les vostres dades de contacte a tercers per a finalitats de màrqueting directe. Així mateix, d'acord amb la legislació vigent, teniu dret a oposar-vos, en qualsevol moment, a ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, inclosa l'elaboració de perfils.

    A més, podeu revocar el consentiment donat en qualsevol moment. No obstant això, tingui en compte que, un cop atesa la vostra revocació, podrem seguir tractant les vostres dades quan sigui necessari per complir les nostres obligacions legals o per executar el contracte que mantingueu amb nosaltres.

    Per a la correcta atenció dels vostres drets, INFORMA us podrà demanar informació addicional necessària per confirmar la vostra identitat, en cas de tenir dubtes raonables sobre aquesta, així com que identifiqueu l'empresa (o empreses) a la qual figuren vinculades les vostres dades, si fos el cas. Els canals de comunicació a la vostra disposició són:

    - Carta: INFORMA D&B S.A.U. (S.M.E.), Avenida de Europa 19, 28108 Alcobendas (Madrid), Espanya. Att. “Protección de Datos”

    - Correu electrònic: clientes@informa.es indicant a l'assumpte “Protecció de dades”

    Podeu obtenir més informació sobre els vostres drets dirigint-vos a l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, situada al carrer Jorge Juan 6, 28001, Madrid (www.agpd.es).

    Si considereu que INFORMA no ha tractat les vostres dades personals d'acord amb la normativa aplicable en matèria de protecció de dades, entre altres qüestions, podeu contactar amb el Delegat de Protecció de Dades a l'adreça dpo@informa.es – Assumpte: Reclamació Protecció de Dades.
    Així mateix, quan ho considereu oportú podeu dirigir-vos a l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, situada al carrer Jorge Juan, 6, 28001, Madrid (www.aepd.es), davant la qual podreu presentar una reclamació.

    J. Actualització de la política de privacitat

    Ens esforcem per millorar contínuament els nostres serveis, processos i la protecció dels drets dels interessats. Per això actualitzarem aquesta política de privacitat periòdicament. Us aconsellem que la consulteu de forma regular.


    Política de privacitat - Proveïdors

    A. Responsable del tractament: INFORMA D&B S.A.U. (S.M.E.), amb NIF A80192727 i domicili social a Avenida de Europa 19, 28108 Alcobendas (Madrid), España. Correu electrònic del Delegat de protecció de dades: protecciondedatos@informa.es

    B. Finalitat del tractament: gestionar la execució del servei en el seu vessant administratiu, comptable i fiscal. 

    C. Base de legitimació:

    ·       El vessant administratiu té com a base l'art. 6.1.f) del REGLAMENT (UE) 2016/679 DEL PARLAMENT EUROPEU I DEL CONSELL, de 27 d'abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (d'ara endavant, “RGPD”). En concret, l'interès legítim perseguit és l'aprovisionament del producte o servei prestat pel proveïdor.

    ·       El vessant comptable del tractament té com a base legitimadora el compliment d'una obligació legal establerta al Reial Decret de 22 d'agost de 1885 pel qual es publica el Codi de Comerç.

    ·       El vessant fiscal del tractament té com a base legitimadora el compliment d'una obligació legal establerta a la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària. 

    D. Termini de conservació: les dades seran conservades mentre el PROVEÏDOR presti el seu servei i, un cop finalitzat, de forma bloquejada, durant el termini que determini la legislació aplicable a cada moment en matèria comptable i fiscal o per a atendre possibles responsabilitats derivades del tractament de les dades. 

    E. Destinataris de les dades: les dades de les persones interessades no seran comunicades a tercers, llevat que sigui necessari per complir amb una obligació legal o per al desenvolupament i execució del servei. En aquest sentit, es preveuen comunicacions a les administracions públiques (ex. AEAT) i a entitats bancàries (amb la finalitat de realitzar els ingressos i pagaments derivats de la relació). 

    F. Obligatorietat de facilitar les dades: el proveïdor no està obligat a facilitar les dades, però la comunicació és un requisit previ per a poder executar el servei. 

    G. Transferència de dades a tercers països: no se’n preveu la realització. 

    H. Decisions automatitzades: no es preveu la presa de decisions automatitzades. 

    I. Drets del interessat: dret d'accés, rectificació, supresió, oposició, de limitació del tractament, dret a la portabilitat. Com es poden exercir: els interessats podran exercir els seus drets de protecció de dades mitjançant un escrit dirigit a INFORMA, a l’adreça dpo@informa.es, indicant a l’assumpte: Proveïdors. 

    J. Dret de reclamació davant l’autoritat de control: podrà presentar una reclamació dirigint-se per escrit a la Agència Espanyola de Protecció de Dades, situada al carrer Jorge Juan, 6, 28001, Madrid, o a través de la seu electrònica a www.aepd.es.


    Política de seguretat

    Com a resposta a un nou entorn tecnològic on la convergència entre la informàtica i les comunicacions estan creant un nou paradigma de productivitat per a les empreses, INFORMA D&B està altament compromesa amb mantenir un servei competitiu oferint els seus serveis d'informació, així com la creació de bases de dades d'informació econòmica, financera i de màrqueting d'empreses i empresaris en un entorn de qualitat, on l'ús de bones pràctiques en seguretat és fonamental per aconseguir els objectius de confidencialitat, integritat, disponibilitat i legalitat de tota la informació gestionada.

    En conseqüència, INFORMA D&B ha definit les següents directrius a tenir en compte en el marc de l'aplicació del Sistema de Gestió de Seguretat de la Informació (SGSI):

    • Confidencialitat: La informació tractada per INFORMA D&B serà reconeguda exclusivament per les persones autoritzades, amb identificació prèvia, en el moment i amb els mitjans habilitats.
    • Integritat: La informació tractada per INFORMA D&B serà completa, exacta i vàlida.
    • Disponibilitat: La informació tractada per INFORMA D&B serà accessible i utilitzada pels usuaris autoritzats i identificats en tot moment, quedant garantida la seva permanència davant qualsevol contingència.
    • Legalitat: INFORMA D&B garantirà el compliment de qualsevol legislació aplicable. I, específicament, la normativa en vigor relacionada amb el tractament de dades de caràcter personal.
    • Autenticitat: La informació tractada per INFORMA D&B serà tan veraç com sigui possible, es comprovarà que procedeix de fonts d'informació correctes, compromís assegurat per les tasques diligents de l'Organització.
    • Traçabilitat: La informació tractada per INFORMA D&B en tot moment serà monitoritzada i supervisada, determinant les accions realitzades sobre ella de manera clara i concreta.

    Mitjançant aquesta política, la Direcció General assumeix la responsabilitat de donar suport i promoure l'establiment de les mesures organitzatives, tècniques i de control necessàries per al compliment de les directrius de seguretat.


    Política de galetes

    El lloc web https://www.informa.es/ (d'ara endavant, el "Lloc Web"), és titularitat de INFORMA D&B, S.A.U. (S.M.E.) (d'ara endavant, el "Titular"). En compliment amb el deure d’informació recollit a l’apartat 2 de l’article 22 de la Llei 34/2002, d’11 de juliol, de Serveis de la Societat de la Informació i de Comerç Electrònic, aquesta política de galetes té com a finalitat informar els usuaris de manera clara i precisa sobre les galetes que utilitza el Lloc Web.

    1. Què són les galetes?

    Les galetes i tecnologies similars (p. ex. local shared objects, flash cookies o píxels), ), són fitxers de mida petita que els servidors web envien al vostre dispositiu per emmagatzemar i recuperar informació sobre els seus visitants així com per oferir un correcte funcionament del Lloc Web. Aquestes tecnologies permeten al servidor web recordar algunes dades de l’usuari, com les seves preferències per a la visualització de les pàgines d’aquest servidor (p. ex. país, idioma, etc.), nom i contrasenya, productes que més l’interessen, etc., amb la finalitat de millorar els serveis oferits i contribuir a oferir una millor experiència de navegació a l’usuari.

    Segons la propietat de les galetes, podem distingir entre:

    • Galetes pròpies: són aquelles que s'envien al dispositiu de l'usuari des d'un domini gestionat pel propi editor del Lloc Web i des del qual es presta el servei sol·licitat per l'usuari.
    • Galetes de tercers: són aquelles que s'envien al dispositiu de l'usuari des d'un domini que no gestiona l'editor del Lloc Web sinó una altra entitat que tracta les dades obtingudes a través de les galetes.

     Així mateix, segons el seu termini de conservació, podem distingir entre:

    • Galetes de sessió: són galetes dissenyades per obtenir i emmagatzemar dades mentre l'usuari accedeix al Lloc Web.
    • Galetes persistents: són galetes que emmagatzemen dades al dispositiu i es pot accedir a elles i tractar-les durant un període definit pel responsable de la galeta, que pot ser des d'uns quants minuts fins a diversos anys.

    Segons la seva finalitat, es distingeix entre:

    • • Galetes necessàries: Aquelles que fan el Lloc Web utilitzable activant funcions bàsiques com la navegació i l’accés a àrees segures de la pàgina. Es consideren “necessàries” perquè el Lloc Web no pot funcionar adequadament sense elles.
    • • Galetes analítiques: Permeten seguir i analitzar el comportament dels usuaris al nostre lloc web. Aquesta informació es tracta de forma agregada i permet realitzar avaluacions i càlculs estadístics sobre dades anònimes. La informació recollida s’utilitza amb l’única finalitat de mesurar el rendiment del lloc web per tal d’introduir millores, de manera que, sense aquesta, no sabrem si el nostre lloc web funciona correctament o necessita millorar.
    • • Galetes de personalització: Permeten recordar informació perquè l'usuari accedeixi al servei amb determinades característiques que poden diferenciar la seva experiència de la d'altres usuaris, com, per exemple, l'idioma, el nombre de resultats que es mostren quan l'usuari fa una cerca, l'aspecte o el contingut del servei en funció del tipus de navegador a través del qual l'usuari accedeix al servei o de la regió des de la qual hi accedeix, etc.
    • • Galetes de publicitat: Emmagatzemen informació del comportament dels usuaris obtinguda a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació, la qual cosa permet desenvolupar un perfil específic per mostrar-li publicitat en funció del mateix. Per fer-ho, fem servir eines de tercers.

    2. Quines galetes utilitza el Lloc Web?

    Categoria

    Finalitat

    Proveïdor

    Nom

    Termini de conservació

    Destinació

    Necessàries

    Aquelles que fan el Lloc Web utilitzable activant funcions bàsiques com la navegació i l’accés a àrees segures de la pàgina. Es consideren “necessàries” perquè el Lloc Web no pot funcionar adequadament sense elles.

    Pròpia

    _session_id

    3 hores

    Espanya

    didomi_token

    10 anys

    Espanya

    euconsent-v2

    10 anys

    Espanya

    JSESSIONID

    Sessió

    Espanya

    wevarnishpass

    Sessió

    Espanya

    Analítiques

    Permeten seguir i analitzar el comportament dels usuaris al nostre lloc web. Aquesta informació es tracta de forma agregada i permet realitzar avaluacions i càlculs estadístics sobre dades anònimes. La informació recollida s’utilitza amb l’única finalitat de mesurar el rendiment del lloc web per tal d’introduir millores, de manera que, sense aquesta, no sabrem si el nostre lloc web funciona correctament o necessita millorar.

    Google Analytics

    _ga

    3 hores

    EUA

    _gaexp

    3 mesos

    EUA

    _gat

    1 any

    EUA

    _gid

    1 dia

    EUA

    Personalització

    Permeten recordar informació perquè l'usuari accedeixi al servei amb determinades característiques que poden diferenciar la seva experiència de la d'altres usuaris, com, per exemple, l'idioma, el nombre de resultats que es mostren quan l'usuari fa una cerca, l'aspecte o el contingut del servei en funció del tipus de navegador a través del qual l'usuari accedeix al servei o de la regió des de la qual hi accedeix, etc.

    Facebook

    _fbp

    3 mesos

    EUA

    Publicitat

    Emmagatzemen informació del comportament dels usuaris obtinguda a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació, la qual cosa permet desenvolupar un perfil específic per mostrar-li publicitat en funció del mateix. Per fer-ho, fem servir eines de tercers.

    Google Adwords

    __gads

    1 any

    EUA

    Google AdSense

    _gcl_au

    3 mesos

    EUA

    3. Qui és el responsable del tractament?

    El Titular és el responsable del tractament de les dades personals de l’usuari i l’informa que aquestes dades es tractaran d’acord amb el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d’abril de 2016 (RGPD) i la Llei 34/2002, d’11 de juliol, de Serveis de la Societat de la Informació i de Comerç Electrònic.

    En aquest sentit, es facilita la següent informació del tractament:

    • • Finalitat del tractament: segons s’especifica per a cada galeta als requadres de l’apartat “Quines galetes utilitza el Lloc Web?”.
    • • Legitimació del tractament:excepte a les galetes necessàries, la base de legitimació del tractament és el consentiment de l’interessat (art. 6.1.a) RGPD). Per a les galetes necessàries la base de legitimació és l’interès legítim del responsable del tractament (6.1.f) RGPD).
    • • Termini o criteri de conservació: s’especifica per a cada galeta als requadres de l’apartat “Quines galetes utilitza el Lloc Web?”.
    • • Comunicació de les dades: no es comunicaran les dades a tercers, excepte pel que fa a les galetes propietat de tercers o per obligació legal.
    • • Transferències internacionals de dades: Es podran realitzar transferències internacionals de les seves dades personals a proveïdors de serveis. Aquests proveïdors poden estar situats a estats fora de l’Espai Econòmic Europeu. Quan no s’hagi declarat que compten amb un nivell de protecció equivalent a l’europeu, el Responsable exigirà al destinatari les corresponents garanties adequades de protecció de dades, com ara la firma de clàusules contractuals tipus o l’adhesió a codis de conducta o altres marcs reconeguts per la Unió Europea.

    4. Com pot l’usuari modificar la configuració de les galetes?

    Opció 1: Panell de configuració de galetes

    Des del panell de configuració de galetes l’usuari podrà seleccionar les galetes que el Lloc Web pot instal·lar al seu dispositiu, excepte les galetes necessàries, que estan activades per defecte perquè són essencials per a la navegació i l’ús de les diferents opcions o serveis que s’ofereixen.

    Opció 2: Modificar les galetes des del navegador 

    L’usuari també pot restringir, bloquejar o esborrar les galetes instal·lades pel Titular o per qualsevol altre Lloc Web utilitzant el navegador.


    Eliminar les galetes del dispositiu

    Les galetes instal·lades a un dispositiu es poden eliminar esborrant l’historial, però d’aquesta manera es suprimiran les galetes de tots els llocs web visitats. Tingueu en compte que aquesta operació també pot eliminar part de la informació guardada (p. ex. les dades d’inici de sessió o les preferències del lloc web).

    Gestionar les galetes específiques d’un lloc web

    Per tenir un control més precís de les galetes especificades de cada lloc, els usuaris poden ajustar la seva configuració de privacitat i galetes al navegador.

    Bloquejar les galetes

    La majoria dels dispositius moderns es poden configurar per evitar que s'instal·lin galetes. Tingueu en compte que això pot obligar al posterior ajustament manual de determinades preferències cada vegada que es visiti un lloc o una pàgina. A més, alguns serveis i característiques poden no funcionar correctament (p. ex. els inicis de sessió amb perfil).

    Tingueu en compte que a cada navegador l’operativa pot ser diferent. Podeu consultar com fer-ho al menú d’ajuda del navegador, al qual trobareu el procediment per a la seva eliminació. Per obtenir més informació, podeu accedir als següents enllaços:

    • Google Chrome:  

    https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=es. 

    • Mozilla Firefox:

    https://support.mozilla.org/es/kb/habilitar-y-deshabilitar-cookies-sitios-web-rastrearpreferencias.

    • Safari:

    https://support.apple.com/es-es/guide/safari/sfri11471/mac.

    • Safari (IOS):

    https://support.apple.com/es-es/HT201265.

    •  Internet Explorer:

    https://support.microsoft.com/es-es/help/278835/how-to-delete-cookie-files-in-internetexplorer.

    • Microsoft edge:

    https://support.microsoft.com/es-es/microsoft-edge/eliminar-las-cookies-en-microsoft-edge-63947406-40ac-c3b8-57b9-2a946a29ae09.

    • Opera:

    https://help.opera.com/en/latest/web-preferences/#cookies.

    5. Actualitzacions i canvis a la Política de Galetes

    El Titular pot modificar aquesta Política de Galetes per adaptar-la a les exigències legislatives o reglamentàries en vigor, així com a les instruccions dictades per les autoritats de control.

    Si voleu més informació sobre l’ús de galetes, la podeu sol·licitar a través de:dpo@informa.es

    6. Informació addicional en matèria de protecció de dades

    Per obtenir més informació sobre el tractament de dades personals que es pot dur a terme, podeu accedir a la nostra Política de Privacitat.